känns bra när man går in på datorn och ett inlägg jag började skriva lördag för två veckor sen kommer upp som senast sparat :-)
I vilket fall som helst, jag kom typ nyss hem från min pappas 50års-resa till istanbul och nu sitter jag och väntar på middagen. Tog lite bilder som jag tänkte lägga upp efter att jag tittat på dem, men ärligt så blev jag inte så imponerad av staden så tror inte jag har några direkt imponerande bilder heller.. Hitills av storstäderna jag har varit i har jag tyckt mest om London och därefter kommer St Petersburg... Istanbul var mysigt, men jag vet inte. Man trivs inte överallt helt enkelt.
 
På min fars 50årsmiddag åt vi dock på en jättefin restaurang som tydligen har varit med på tv då ägaren är typ halvt finlandssvensk? Maten var god men jag föll mer för utsikten.Restaurangen låg högst upp i ett hotell och medan vi åt fick man se Istabuls skyline. Ni vet när det är mörkt och man ser livet i staden genom huslampor, gatulampot, billampor osv? Det är så jäkla fint.
 
Andra tankar om Istabul - de är sjukt bra på engelska och de hemlösa (?) djuren ser verkligen inte hemlösa ut. Det strövar omkring hur mycket katter och hundar som helst, men till skillnad från tex. spanien där de hemlösa djuren ser ganska ovårdade och inte-så-gosvänliga ut var de här djuren riktigt fina. Ville ta med dem hem :( Speciellt en hund som ylade med i böneutropen haha, så himla gullig <3 Och de där jäkla böneutropen alltså, 5 gånger om dagen. Kul första gången, men inte mer än så :p Sedan var vi även på en enorm marknad. Riktigt coolt, men tänk er en jävligt hungrig och trött stella och cirka 3000 försäljare som hoppar på en såfort man går förbi och vill sälja fejk michael kors väskor.. Fyfan, höll på att få psykbryt haha. 
 
Lite mobilbildern, systemkamerabilderna lägger jag somsagt ut sen! 
 
 pappas 50årsmiddag // Blue mosque // Världens gulligaste katt // marknaden

Kommentera

Publiceras ej