Tänkte bara berätta om gårdagens ridpass då jag tyckte det gick väldigt bra. Började med att rida ut i typ en halvtimme vilket jag kände var väldigt bra, för då om man började jobba henne så fastnade jag inte i något varv som jag tenderar att göra och hon blev jämt framriden i båda sidorna. Därefter gick vi in i ridhuset och jag red lite öppnor & slutor i skritt samt trav för att ha henne med mig och stämma av att hon lyssnade på mig. Därefter lite galopp vilket gick lite fortare än tänkt haha, men beslutade ändå för att rida förvänd galopp. Det gick superbra verkligen!! Hon var lite småpigg, men lyhörd, vilket jag tror hjälpte till för att uppnå gårdagens känsla. Hon låg på lite utan att hänga i handen. I öppnorna+slutorna var hon tvungen att bromsa upp sig, så då blev tempot bra där, och i den förvända galoppen kom hon med sådan fart (utan att vara obalanserad. Förstå underbara känslan!!) att hon kunde hålla galoppen genom svängen haha. Tror det var lite jobbigt för fröken, men det är bra. Bygga lite muskler :D
 
 fina tjejen <3 så himla kul att rida just nu!! Ingen som vill komma och fota oss? Vill ha ridbilder!

Kommentera

Publiceras ej