Det finns roliga läxor och mindre roliga läxor. Denna läxa tillhör de roligare vilket är anledningen till att den överhuvudtaget blir gjord. Vi fick sex ord vi fick tolka fritt och fota därefter. Orden var natur, rött(höst), två, spegling, linje, aj & mönster. Tänkte slänga upp mina bilder (förutom aj för det vet jag inte vad jag ska fota) här med en liten motivering till varje!
 
NATUR
En bild jag tog i söndags innan tävlingen drog igång. En bild på gräset (?) med hästhagen och dess dimma i bakgrunden. 
 
RÖTT (HÖST)
Här valde jag faktiskt att skita i att de stod rött, och fokuserade på höst. Tycker Erika har pa sig höstiga kläder och det i kobination med ljuset (som är ganska kallt) och den någorlunda höstiga naturen så tycker jag bilden passar in under kategorin "höst".
 
TVÅ
För att häst & ryttare är två individer som måste passa ihop för att det ska bli något.
 
SPEGLING
 
Erikas briljanta idé att fota speflingen i vattnet. Efter att hon kommit på det fick hon vackert gå och ställa sig och hoppa på strandkanten medan jag fotade speglingen i vattnet. Blev ändå sjukt bra, och ÄLSKAR att det blev bokeh i vattnet. Seriöst<3
 
LINJE
 Linjer mellan plankorna samt att man ser horisonten vilken är en linje som avgränsar hav & land. Tycker denna bil blev så rofylld :)
 
MÖNSTER
 fint mönster skapat av mindre fint djur :-)

Kommentera

Publiceras ej