Hej! Blev minst sagt en spännande dag idag. Jag låg och sov helt fredligt, vaknar lika lugnt och klär på mig medveten om att jag e ledig hela dagen så ingen stress här inte. Mira får tag på ett par trosor som jag precis skulle gå med till tvättkorgen, och springer iväg. Alla vet väl hur de går till när ens hund har tjyvat ngt, omöjlig att få tag på. Springer upp och shower sin fångst för pappa som sitter i möte med ngn bankmänniska typ.  Gissa vad som hände sen?? Hon fkn sväljer dem :-)

Så ringde veterinären som säger att vi måste akut åka in, för om de hinner hamna i tarmarna måste hon opereras. Kan ta mellan 30 min till en timme beroende på hund. Hade redan gått 10 minuter så ni kan ju gissa vem som fick panik. Pappa får avbryta sitt möte och vi slänger oss i bilen för att åka till bagarmossens djursjukhus. 

Väl där visar det sig att det egentligen inte var SÅ bråttom, eller ja 30 min var att ta i iallafall. Hon får gå in i ett rum, veterinären lyssnar lite på hennes hjärta och hon får mat så hon ska ha mer att spy upp. Sedan får hon en spruta och typ 2 min senare spyr hon upp 1. Mina trosor och 2. En strumpa. Man ba :-) varför äter du så konstiga saker :-) ät dina hundben eller något sånt istället.

Allt som allt gick besöket på nästan 2300kr och jag va ju rätt tacksam att vi har försäkring på henne. Får visserligen bara tillbaka 600 men bättre än ingenting. Sedan åkte vi och åt på lilla rött här i trollbäcken, de har en jättemysig uteservering där de var snälla och lät mira vara också. Åt supergod lasagne och nu e jag hemma med en groggy hund som sover sött efter dagens äventyr. Önskar jag kunde säga att hon har lärt sig till nästa gång men knappast. Det första hon kmr vilja göra  är hon vaknar e väl äta en till strumpa eller ngt :p

Kram!

Kommentera

Publiceras ej