Antagligen är det inte bara jag som går runt och filosoferar om framtiden. Är så himla nyfiken på hur allt kommer gå. Min dröm är att gå ut gymnasiet och lyckas bestämma mig för vad för högskola jag vill gå. Kanske tar ett sabbatsår däremellan, är så himla sugen på att jobba utomlands. Tänk typ ett stuteri eller tävlingsstall någonstans ute i världen, fy satan vad najs det vore! *tusen gubbar med hjärtögon*
 
Sabbatsår eller ej, högskola ska jag gå. Och flytta hemifrån, inreda min första lägenhet! Bo med en pojkvän eller bästa vän. Börja jobba, lär ju antagligen bli något kontorsjobb. Men min dröm är att ha ett eget företag, måste vara så himla cool känsla att bli rik på något man själv kommit på, skapat och drivit framåt. Och rik vill jag bli, kanske inte med 100 miljarder på kontot men så man kan leva iallafall.
 
Skulle även vilja bo på landet. Kanske inte som 20-25åring men när man blir lite äldre.  Och kanske inte helt ute i ghettot med flera mil till närmsta grannen men utanför stan iallafall. Helst så jag kan ha ett stall med min egen häst och kanske några inackorderingar, driva en liten stallverksamhet? Fina ridvägar runt är iallafall viktigt. Förhoppningvsis behöver jag aldrig sluta hålla på med hästar, finns inget viktigare en en neutral zon där man kan släppa alla problem och bara slappna av. Iallafall, med eget företag skulle man ju lätt kunna bo på landet. Annars får man köpa en fet bil så det går fort att ta sig in till stan ;)

Självklart vill jag ju ha en familj också, ska bli spännande att se vem som är den perfekta killen jag förhoppningvis kommer leva resten mitt liv med. Har ni tänkt på att den killen lever just nu? Ens vägar har bara inte korsats än. Vill kunna planera saker för kommande år, spara pengar tillsammans till något vi båda vill, bo tillsammans, resa runt i världen tillsammans, prata bebis och få barn. Vill ha två barn, en pojke och en flicka vore idealet men det kanske är för att jag själv är uppväxt så haha. Se dom växa upp, hur de utvecklas, och om de blir lika mig eller sin idag okände far. Förhoppningvis får de inte mitt humör, då blir inte tonåren rolig haha.

Det finns så mycket jag vill göra. Vara spontan, supa tills jag stupar, resa tills pengarna är slut, tatuera mig, göra misstag som man sedan lär sig av. Ska bli spännande att se hur allt blir och jag hoppas verkligen att jag kommer ha mycket att berätta för barn och barnbarn och många minnen delade med mina bästa vänner som vi kan sitta och skvallra om sen när vi blir gamla!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej